Trzeba przyznać, że idzie nam coraz lepiej.. Przeczytajmy tekst z podziałem .-Obraz Świtezianki, która wabi do siebie strzelca.. Wyrazy dźwiękonaśladowcze (onomatopeje)- "szumi", "zwiędła szeleszcze gałązka".. Śród boskich usnąć widziadeł".. Przebudzenie.. Wiersz napisany po przeczytaniu książki "Opowieść podręcznej" autorstwa Margaret Atwood.. Prezentacja materiału.. Określenie tematyki utworu - przygoda chłopa Bajdały.. I na wiatr lotne rzuciwszy stopy, Jak tęcza śmiga w krąg wielki,Wieniec włożyła na skronie, I pożegnawszy strzelca z daleka, Na zwykłe uchodzi błonie.. uczeń: - wyraża własne stanowisko na temat słuszności kary dla strzelca, ocenia postępowanie Świtezianki, wie, co oznacza słowo romantyzm, zna wyróżniki ballady, potrafi tworzyć argumenty, umie bronić własnego zdania.. Forma: indywidualna, zbiorowa.. Wtem z zasłon błysną piersi łabędzie, Strzelec w ziemię patrzy skromnie, Dziewica w lekkim zbliża się pędzie.. "Świtezianka" reprezentuje: answer choicesuczeń: - wyraża własne stanowisko na temat słuszności kary dla strzelca, ocenia postępowanie Świtezianki, wie, co oznacza słowo romantyzm, zna wyróżniki ballady, potrafi tworzyć argumenty, umie bronić własnego zdania.. Widok brzegu jeziora zarośniętego lobelią jeziorną - roślinami żyjącymi w wodzie, mającymi zielone łodygi wystające z wody, na których są liście i białe kwiaty o sześciu platkach..
utwór z podziałem na role.
Mężczyzna rządzi, więc kobiecie wyznacza różne obowiązki.. Część wstępna.Śród boskich usnąć widziadeł".. I "Do mnie, woła, pójdź do mnie".. Przenośnia - "a w sercu lisie zamiary".. 4.Na podstawie notatki z ostatniej lekcji (pozostawionej na tablicy) uczniowie dostrzegają wspólne cechy dla legendy i balladyŚwitezianka - strzelec Wybieranie cech młodzieńca i dziewczyny z podanych określeń: dobra/y, szczera/y, piękna/y, ulega namowie, czuła/y, ulega urokowi, używa nadludzkiej siły, wierna/y, podstępna/y, nieuczciwa/y, prowokuje do zdrady, złośliwa/y, nieśmiała/y, niestała/y w uczuciach.Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.. Pomoce: Tekst utworu "Świtezianka", napisane komputerowo kartki papieru z wyszczególnionymi wskaźnikami epickości, tekst z luką .. Utwór I. Krasickiego "Żona modna" należy do: answer choices .. Użytkownicy szukali również w naszych .o Uczniowie czytaj ą ballad ę " Świtezianka" z podziałem na role.. 3.Podział elementów świata przedstawionego na fantastyczne i realistyczne (forma tabeli) 4.Pogadanka: - Gdzie i kiedy rozgrywa się akcja w utworze?. Próżno się za nią strzelec pomyka, Rączym wybiegom nie sprostał; Znikła ak lekki powiew wietrzyka, A on sam eden pozostał.. ballada o .Weryfikacja tekstu odbywa się na następujących poziomach: 1..
Oprócz: Wierszyki dla dzieci z podziałem na role.
Zmagania ze zmorą.. W oddali, na drugim brzegu jeziora rośnie las.. Pani Basia szukała ochotników i oto Ci odważni.. Pod namiotami źwierciadeł, Na miękkiej wodnych lilijek bieli.. Cisza wokoło, tylko pod nogą Zwiędła szeleszcze gałązka⁶.Na miękkiej wodnych lilijek bieli, Śród boskich usnąć widziadeł".. Wtem z zasłon błysną piersi łabędzie, Strzelec w ziemię patrzy skromnie, Dziewica w lekkim zbliża się pędzie.. Dziś zaryzykowaliśmy i postanowiliśmy przeczytać krótki tekst z podziałem na role.. Łan lobelii jeziornej.Feb 16, 2021Cykl ballad Adama Mickiewicza to jedno z najważniejszy dzieł literatury romantycznej.. Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej i światowej oraz umiejętność mówienia o nich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.. — Wtem z zasłon błysną piersi łabędzie… Strzelec w ziemię patrzy skromnie, Dziewica w lekkim zbliża się pędzie, I — "do mnie, woła, pójdź do mnie!". -Śmierć w odmętach wody - straszliwa kara.. Zdrobnienie - "chateczka".. Zapraszamy do naszych zbiorów zgromadzonych w działach: Ściągi gotowce wydrukowane, czy też Ebuda-cd - ściągi na płycie.. o Uczniowie analizuj ą tekst: - okre ślaj ą rodzaj wierszaWyobraźnia - wprowadzenie do "Świtezianki" Adama Mickiewicza ..
Weryfikacja tekstu pod kątem błędów rzeczowych.
3.Kilku uczniów głośno odczytuje z podziałem na role ,,Świteziankę".. Sam został, dziką powraca drogą, Ziemia uchyla się grząska.. 4.Na podstawie notatki z ostatniej lekcji (pozostawionej na tablicy) uczniowie dostrzegają wspólne cechy dla legendy i balladyświtezianka opowiadanie z dialogiem.. Podział klasy na 4 grupy (pracujemy cicho i zgodnie, później będzie prezentacja waszej pracy) - przydzielenie stanowisk pracy, - wyjęcie materiałów do zadań, - wykonanie przydzielonego zadania (10 minut).Z podziałem na role.. 3.Kilku uczniów głośno odczytuje z podziałem na role ,,Świteziankę".. Kształtowanie umiejętności uczestniczenia w kulturze polskiej i europejskiej .Wskazują na mapce miejsca, w których przebywał w młodości.. |Przeczytam Wam teraz ten utwór, słuchajcie uważnie, bowiem poeta porusza w nim bardzo istotny problem.utwór przeznaczony do wystawiania na scenie.. A na noc w łożu srebrnej topieli.. Sprawdzenie materiału pod kątem ich aktualności.|- Na dzisiejszej lekcji poznamy balladę Adama Mickiewicz "Świtezianka" i zastanowimy się dlaczego bohater utworu został ukarany.. U jego boku stoi żona, odgrywa rolę oficjalną, mądra i dobrze urodzona, z urodą utraconą .V.. Pomyśl nad życiem w takim świecie, w którym panuje ustrój boski.. I "Do mnie, woła, pójdź do mnie".. -Spacer młodzieńca po tafli jeziora..
Posłuchajcie 1.Przeczytanie ballady z podziałem na role.
Sprawdzenie tekstu pod kątem ewentualnych błędów ortograficznych, stylistycznych, interpunkcyjnych lub innych.. Prowadzą rozmowę ze świadkami zdarzeń i okolicznymi mieszkańcami.Odczytują fragmenty wywiadu z podziałem na role.. 2.Jeden z uczniów opowiada legendę starego Jędrzeja.. Atak Dusiołka.. I na wiatr lotne rzuciwszy stopy, Jak tęcza śmiga w krąg wielki, To znowu siekąc wodne zatopy, Srebrnemi pryska kropelki.Porównanie - "zawszeż po kniejach jak sarna płocha, jak upiór błądzisz w noc ciemną".. Niektóre z nich, takie jak Romantyczność, Świtezianka, Powrót Taty są ci p.Lektura tekstu z podziałem na role (dwie postacie: narrator i Bajdała) - prośba do uczniów o numerowanie zwrotek.. I na wiatr lotne rzuciwszy stopy, Jak tęcza śmiga w krąg wielki, To znowu siekąc wodne zatopy, Srebrnymi pryska kropelki.Dec 4, 2020Wskazują na mapce miejsca, w których przebywał w młodości.. - Jaki panuje nastrój, w jaki sposób jest on budowany?potrafi wskazać cechy epickie w utworze, potrafi sformułować wnioski w formie notatki.. 2.Wspólne sporządzanie planu wydarzeń w utworze.. Opowiedzenie przez ucznia przebiegu wydarzeń: Wędrówka Bajdały.. 2.Jeden z uczniów opowiada legendę starego Jędrzeja.. o Układaj ą plan wydarze ń. o Uczniowie sporz ądzaj ą i uzupełniaj ą tabelk ę: TYTUŁ POSTACI ZDARZENIE GŁÓWNE WINA KARA NAUKA o Uczniowie odnajduj ą w tek ście elementy fantastyczne.. na podstawie teksyu opisz santiago życzenia urodzinowe dla wujka chrzestnego fajny wiersz fredry do recytacji.. utwór pisany wierszem.. Uosobienie - "woda się burzy".Pierwsze czytanie z podziałem na role Od prawie siedmiu miesięcy uczymy się czytać..